24 Temmuz 2007 Salı

“Reyting Gerçeği” Kitabı Tanıtım Yazısı


Özel televizyon yayıncılığının ve ardından televizyon izleme ölçümlerinin başlaması ile birlikte “Reyting” kavramı gerek gündelik hayatımızda gerekse iletişim literatüründe yoğun biçimde kullanılmaya başlandı. 1992 yılında başlayan ve onbeş yıldır devam eden televizyon izleme ölçümleri konusunun bilimsel temelleri, içerdiği yöntemler ve yol açtığı sonuçlar üzerine genel bir bilgisizliğin, giderek bir vurdumduymazlığın olduğu bir gerçektir. “Reyting Gerçeği” kitabı medya çalışanları ve genç iletişimciler yanı sıra sıradan televizyon izleyicisini de bilgilendirmeyi amaçlıyor.
Kitap ayrıca, günümüzde büyük ölçüde televizyon izleme ölçümü verileri ışığında gerçekleştirilen program planlama stratejilerinin nasıl belirlendiği, televizyonların idari yapısından, reklam gelirlerine varıncaya kadar bütün yapıyı nasıl etkilediğini de açıklamaktadır. Konuyla ilgili bu kapsamda hazırlanmış ilk kitap olan “Reyting Gerçeği”, televizyon izleme ölçümleri ve program planlaması konularında birçok soru işaretini ortadan kaldırmakta ve televizyon yayınlarındaki reyting gerçeğini ortaya koymaktadır.